Pakej Percutian Surabaya Bromo Ijen Tumpak Sewu Waterfall 3 Hari 2 Malam

Pakej Percutian Surabaya Bromo Ijen Tumpak Sewu Waterfall 3 Hari 2 Malam

Pakej Percutian Bromo Tumpak sewu 3 Hari 2 Malam

Pakej Percutian Bromo Tumpak sewu Waterfall 3 Hari 2 Malam

Pakej Percutian Surabaya Bromo Tumpak sewu Waterfall, pilihan pakej percutian Surabaya yang mula berkunjung ke Gunung Ijen untuk melawat kawah biru Ijen yang menyaksikan salah satu fenomena alam yang paling indah, Blue Fire Ijen, kemudian diperluas untuk mengunjungi salah satu air terjun air terjun niagara di Surabaya, Indonesia iaitu Tumpak Sewu , kemudian teruskan pakej percutian Bromo Sunrise selepas melawat tempat menarik di sekitar Taman Negara Gunung Bromo di Surabaya.. Pakej Holiday Bromo Sewu Sewu dengan 3 hari 2 malam adalah pakej percutian dengan menikmati keindahan alam dengan nuansa gunung dan air terjun yang indah. Pakej percutian ini bermula dari Surabaya kemudian terus ke Pelancongan Bromo.


Hari ke 1 : Surabaya - Hotel di Sekitar Kawah Ijen Bondowoso Banyuwangi

  • kami akan mula memilih anda dari lapangan terbang Surabaya kemudian pindah ke hotel berhampiran kawah Ijen (memandu sekitar 5-6 jam perjalanan)
  • Sampai di kawasan hotel Ijen, check in dan istirahat untuk persiapan hiking ke puncak Kawah Ijen Surabaya nantinya.
Hari ke 2 : Ijen Blue Fire - Ijen Sunrise - Tumpak Sewu Waterfall - Gunung Bromo

  • 01.30am persiapan tour Ijen, pada pukul 02.00 berangkat menggunakan mobil private tour menuju paltuding Ijen / tempat di mulakan trekking ke puncak gunung Ijen Surabaya selama 30 menit.
  • Sampai area parkir / paltuding Ijen, memulai pendakiap menuju puncak Ijen Crater selama 1,30 jam. Tiba di puncak Ijen, waktunya kita menikmati keindahan pemandangan Ijen Crater yang terdiri dari danau asam luas berwarna hijau toska disertai kepulan asap volcano ijen crater, Blue Fire Ijen, dan disini anda akan melihat secara langsung aktiviti penambang belerang Ijen yang melawan curamnya tebing kawah Ijen.
  • Setelah selesai menikmati blue flame Ijen, kembali ke paltuding (tempat start hiking semula), kemudian kembali ke hotel, brekafast – check out hotel dan kemudian kami menghantar anda ke hotel kawasan Bromo dengan masa 3 jam.
  • Tiba di hotel dekat Gunung Bromo Surabaya, check in hotel dan istirahat untuk persiapan program tour Bromo Sunrise Surabaya esok hari.

Hari ke 3 : Tumpak Sewu Waterfall - Hotel di Gunung Bromo

  • 06;00 bergerak ke letak Tumpak Sewu Waterfall Tour dengan masa perjalanan 3 jam dengan mengarahkan ke kota Lumajang, Surabaya. dan sepatutnya kita tiba di waterfall pukul 9 dan maksimum pukul 10, sebab kalo kita orang tiba di waterfall pukul 11+ terkadang watefall tak tanpak sebab tertutup kabus.
  • 09;00 tiba di tempat parkir kerete dekat Tumpak Sewu Waterfall,  kita berjalan kaki dengan di temani guide, dan sebelum ke Tumpak Sewu, kita melawati Goa Tetes Waterfall dulu.
  • Selepas dari Goa Tetes, kita bergerak menuju Tumpak Sewu dengan melelui sungai dan aliran air yang kuat, Dan setelah tiba di Tumpak Sewu, anda akan melihat keindahan waterfall yang serupa dengan Niagara waterfall di amerika, dan disini bole mandi sekali bergambar dengan baground waterfall.
  • Puas menikmatik keindahan Tumpak Sewu Waterfall, kembali ke tempat parkir kerete semula dan kembali ke hotel Bromo – rehat untuk persiapan tour wisata Bromo esok.

Hari ke 4 : Bromo Sunrie Tour - Kawah Bromo - Surabaya

  • Pukul 03:00 dini hari anda akan di ambil dengan kendaraan jeep Bromo menuju ke puncak gunung gunung Pananjakan 1 yang merupakan salah satu tempat wajib dilawati di Bromo *(lihat info tempat tempat yang wajib dilawati di bromo).
  • Setelah puas melihat Bromo Sunrise, dilanjutkan menuju tempat parkir mobil jeep Bromo di dekat kawah bromo
  • Tiba di tempat parkir jeep Bromo, berjalan kaki untuk ke kawah selama 30 menit atau menggunakan sewa kuda dengan waktu sekitar 15 menit.
  • Setelah puas melihat fenomena kawah gunung Bromo, dilanjutkan ke padang savana Bromo dan sekali melawati bukit teletubbies Bromo.
  • Selepas melawatai padang savana sekali bukit teletubbies Bromo, kemudian percutian di tutup dengn lawatan ke pasir berbisik Bromo.
  • Puas menikmati keindahan pasir berbisik Bromo, kembali ke hotel – check out dan kemudian kami mengantar anda ke Surabaya airport dan Pakej Percutian Bromo Ijen Tumpak Sewu 4 hari 3 malam, selesai.
Demikian mengenai pilihan Pakej Percutian Surabaya Bromo Ijen yang dapat diberikan kepada Anda, untuk informasi Pakej Percutian Surabaya Bromo Ijen Tumpak sewu waterfall rencana perjalanan dapat diubah sesuai dengan keinginan para peserta. Informasi lain tentang harga dan fasilitas yang kami sediakan dapat menghubungi kontak kami

Pakej Percutian Bromo Tumpak sewu Waterfall 3 Hari 2 Malam